EBOH 4 zet EBOH 2 op scherp

De onderlinge confrontatie tussen het tweede en het vierde eindigde in een zinderend 4-4 gelijkspel. Het tweede sterk begonnen aan het seizoen wil dolgraag een goede indruk achterlaten in de tweede klas, terwijl het (nieuwe) vierde probeert een goed seizoen te draaien in de vierde klasse.

In de oefenwedstrijd, was zoals dat vaker gebeurd wanneer een hoger team een lager team ontmoet, een duidelijk verschil te zien in wedstrijdbeleving. Daar waar het vierde het gras op vrat, was het tweede wat bleu. Al snel was het 0-1 voor EBOH 4 door een doelpunt van Sean v.d. Ruit. In een verder goede eerste helft van het vierde team van trainer Guido Noorlander waren er wat kansen over en weer, maar was het vooral het lagergeklasseerde team dat het gevaarlijkst werd.  Toch werd net voor rust de stand gelijk getrokken nadat het tweede profiteerde van de vermoeidheid die bij het vierde optrad.

Na een donderspeech in de rust van trainer Rachid el Mokhtari probeerde het tweede in de tweede akte gelijk orde op zaken te stellen. Maar het was het vierde dat ondanks vele wisselingen nog even scherp bleef vanuit de counter. Door nog twee doelpunten van Sean v.d. Ruit en één van Mo Tajjiou werd het zelfs 1-4.

Uiteindelijk ging na verloop van de tweede helft de conditie een belangrijke rol en daar waar het tweede twee keer per week traint en het vierde één keer per week werd langzamerhand het krachtsverschil duidelijk. Het vierde kwam minder en minder toe aan felle counteraanvallen daar waar het tweede meer kansen kreeg. Uiteindelijk kwam het tweede terug tot 2-4 en 3-4 door doelpunten van Sietse Schuurman en Jordi van Dijck. En uiteindelijk twee minuten voor tijd sloeg Sietse Schuurman nog eens toe en werd een “afgang” voorkomen.

De wedstrijd betekende dat het tweede ondanks de goede start van het seizoen met overwinningen op hoger geklasseerde teams weer met beide benen op de grond werd gezet. Voor het vierde betekende het een showcase van hetgeen waar het team toe in staat kan zijn, een morele overwinning.